Z szuflady - uzupełnienie historii kolejowej z Rud. Wspomnienie po stacji kolejki wąskotorowej Gliwice Trynek.
Linię do Gliwic zlikwidowano na początku lat dziewięćdziesiątych. W terenie można jeszcze odnaleźć ślad jej dawnego przebiegu, choć w samych Gliwicach jest to coraz trudniejsze. Pozostałości to właśnie niszczejący budynek stacji z niezagospodarowanym pasem terenu między blokami oraz zachowany przejazd kolejowy na ul. Bojkowskiej.
ciekawostka: Linia kolei wąskotorowej Gliwice-Racibórz na odcinku Gliwice-Nieborowice jest od 1993 r. wpisana do rejestru zabytków. Ochronie podlega „układ torowy, zabudowania dworcowe w Bojkowie i Trynku oraz budowle inżynierskie”...
Linię do Gliwic zlikwidowano na początku lat dziewięćdziesiątych. W terenie można jeszcze odnaleźć ślad jej dawnego przebiegu, choć w samych Gliwicach jest to coraz trudniejsze. Pozostałości to właśnie niszczejący budynek stacji z niezagospodarowanym pasem terenu między blokami oraz zachowany przejazd kolejowy na ul. Bojkowskiej.
ciekawostka: Linia kolei wąskotorowej Gliwice-Racibórz na odcinku Gliwice-Nieborowice jest od 1993 r. wpisana do rejestru zabytków. Ochronie podlega „układ torowy, zabudowania dworcowe w Bojkowie i Trynku oraz budowle inżynierskie”...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz